MİLAS
Giriş Tarihi : 06-02-2023 23:11

Şubat Ayı Meclis Toplantısı Gerçekleşti…

“ULUSUMUZA BAŞSAĞLIĞI DİLEKLERİMİZİ İLETİYORUZ…”
Milas Belediyesi 2023 yılı Şubat Ayı Olağan Meclis Toplantısı, Milas Belediyesi Toplantı ve Düğün Salonu’nda
yedi ana, iki ek gündem maddesi ve yedi İmar Komisyonu raporunun görüşülmesi ile gerçekleştirildi.
Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat, meclis gündeminin görüşülerek karara bağlanmasının öncesinde
Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesinde meydana gelen ve on ili etkileyen 7.4 büyüklüğündeki deprem ile ilgili
açıklamalarda bulundu.
“KABUS GİBİ BİR SABAHA UYANDIK…”
Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesinde meydana gelen ve on ili etkileyen depremde vefat edenlere başsağlığı,
yaralılara şifa dileyen Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat; “Kabus gibi bir sabaha uyandık. Hem ilçemiz
hem de ülkemiz açısından çok önemli acılar yaşıyoruz.
İlçemizde bugün ona yakın cenazemiz vardı. Genç bir belediye personelimiz olan Mehmet Çemrek
kardeşimizi kalp krizinden kaybettik. Hem ona hem de tüm yurttaşlarımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına baş
sağlığı diliyorum.” dedi.
“KIŞ BÜTÜN GÜCÜYLE İLÇEMİZİ ETKİSİ ALTINA ALDI.”
“EKİPLERİMİZ ARALIKSIZ ÇALIŞIYOR…”
Kar yağışlarının bazı yüksek kesimlerde sıkıntılara neden olduğunu dile getiren Başkan Tokat, gerçekleştirilen
çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi:
“Kış gelmiyor derken, bütün gücüyle gelerek ilçemizi etkisi altına aldı. Yılın kurak geçmesi açısından yağmur,
kar bizim için büyük ihtiyaçtı ancak afet şeklinde gelince ülkemizde ve bölgemizde bazı sıkıntılar yaşandı.
İlçemizde de yüksek mahallelerde karın etkileri görüldü. Çukur, Sakarkaya, Yoğunoluk ve Akkovanlık
Mahallemizin Gökharman Mevkii’nde kardan yollar kapandı. Büyükşehir ve Belediyemizin ekipleri gerekli
müdahaleleri yaptılar, yapmaya da devam ediyorlar. Şu anda Çukur ve Sakarkaya’da önemli ölçüde yollar açıldı.
Ekiplerimiz Çukur’daki köy içi buzlanma olan bölgelere müdahale edip oradan Yoğunoluk’a geçecekler. Bir diğer
ekibimizde Türbe ve civarındaki köylerimizde müdahale çalışmalarına geçecekler. Yoğunoluk bölgesinde de
Ören’den yönlendirdiğimiz ekiplerimiz çalışmalarını sürdürüyorlar. Türbe bölgesinde İlemet ve Dikmen
yollarında buzlanmadan kaynaklanan bir ulaşım sıkıntısı oldu. Cana ya da mala gelen bir sıkıntımız yok. Yolları
kapanan mahallelerimizdeki değerli vatandaşlarımıza da geçmiş olsun dileklerimizi iletiyorum.”
Ülkemizi yasa boğan deprem hakkında da önemli açıklamalarda bulunan Başkan Tokat şunları söyledi:
“ULUSUMUZA BAŞSAĞLIĞI DİLEKLERİMİZİ İLETİYORUZ…”
“Biz bu sıkıntılarla uğraşırken daha büyük bir afetle karşı karşıya kaldık. Sabaha doğru Kahramanmaraş
Pazarcık merkezli ama ülkemizde on ili, ülke dışında ise güneyimizde birçok ülkeyi doğrudan etkileyen bir
deprem felaketiyle sarsıldık. Hepimize geçmiş olsun. Kaybettiğimiz vatandaşlarımıza rahmet diliyorum.
Yaralılarımıza ve özellikle enkaz altındaki yurttaşlarımıza iyileşmeleri ve kurtarılmaları temennisinde
bulunuyoruz. Tekrar ulusumuza başsağlığı dileklerimizi iletiyoruz.
YARDIM KAMPANYASI BAŞLATILDI…
YARDIM KOLİLERİ MİLAS BELEDİYESİ EK HİZMET BİNASI ARKASINA TESLİM EDİLECEK…
Toplum olarak üzerimize ne düşüyorsa yapmaya hazırız. Belediye birim müdürlerimizle yaptığımız toplantıda
yardım kampanyası düzenleme kararı aldık. Vatandaşlarımız hazırladıkları kolileri Belediyemiz Ek Hizmet Binası
arkasındaki alana teslim edebilirler. Toplantı çerçevesinde bölgede ihtiyaç duyulan ihtiyaç malzemelerini tespit
ettik. Bölgeden gelen bilgilere göre; çadır içi soba, uyku tulumu (yetişkin / çocuk), uzay battaniye, cep ısıtıcı,
sentetik içlik (bebek / çocuk), eldiven, atkı, bere, çorap (bebek / çocuk / yetişkin), polar battaniye, polar ara
katman, kışlık bot, kışlık mont (yetişkin / çocuk), bebek bezi, mama, biberon, hijyenik ped, ıslak mendil, sıvı
sabun, tuvalet kağıdı, havlu kağıt, havlu, el feneri, kalem pil, kibrit, kullanılmamış kıyafetler (yetişkin / çocuk),
biberon, kullanılmamış kıyafetler (yetişkin/çocuk), power bank, nevresim takımı acil ihtiyaç duyulan
malzemelerdir.”
DÜZENLEYECEĞİMİZ KAN BAĞIŞI KAMPANYASINA TÜM HALKIMIZI DAVET EDİYORUZ…
Milas Belediyesi olarak Kızılay işbirliğiyle 9 Şubat Perşembe günü kan bağışı kampanyası
gerçekleştireceklerini de belirten Başkan Tokat, “Tüm halkımızı Ek Hizmet Binası arkasındaki alanda
gerçekleştireceğimiz kan bağışı kampanyasına destek olmaya davet ediyoruz.” dedi.
“DOĞALGAZ ÇALIŞMALARI YILLARA SARİ DEVAM EDECEK…”
Meclis gündemini oluşturan gündem maddelerinin karara bağlanmasının ardından Milas’taki doğalgaz süreci
hakkında da detaylı bilgi aktaran Başkan Tokat, şunları söyledi:
“Kış şartları gelince bununla ilgili ihtiyaç ve gündem daha belirgin hale geliyor. Daha önceki açıklama ve
toplantılarımızda sürekli bilgilendirme yaptık. Eleştiri olarak söylemiyorum ama Akmercan ve BOTAŞ,
çalışmalarıyla ilgili toplumla çok fazla irtibat halinde olmak istemiyor. Ama halktan da bir sürü şikayet ve soru
geliyor. Vatandaşın merak ettiği noktalar var. Bununla ilgili biz zaman zaman Akmercan ve BOTAŞ firmalarıyla
toplantılar yapıp onlardan aldığımız bilgileri halkımıza aktarıyoruz. O günün şartları itibariyle firmaların bize
vermiş olduğu samimi beyanlara ve şartlara göre bilgilendirmelerimizi yaptık.
Zaman içerisinde firmaların iş programlarında ve yaptıkları açıklamalarda bazı değişiklikler oluyor.
Değişikliklerin olması yeni bir açıklama yapma gereksinimini doğuruyor. Yaşanan bu değişiklikler toplumdan da
farklı tepki almamıza neden oluyor. Sanki biz yanıltıcı bilgi vermişiz ya da farklı bir bilgi aktarmışız gibi
algılanıyor.
Değişimler bizim çalışmalarımızı planlamamız açısından da önem taşıyor. İlk doğalgaz çalışmaları
başlamadan önce, geçen Aralık ayında doğalgaz verileceği açıklanmıştı. Sonrasında beyanat revize edildi, 2022
yılında Kalınağıl ayrımında istasyon kurulacağı, Beçin Karayolları, Cumhuriyet Mahallesi ve Emek Mahallelerini
kapsayan hat döşeme çalışmaları yapılacağı ve 2023 yılında da şehrin geri kalan kısımlarının hatlarının
döşeneceği ifade edilmişti. Bizler de buna göre vatandaşlarımızı bilgilendirmiştik.
Büyük ölçüde hedefler gerçekleşti. Emek ve Cumhuriyet Mahalleleri ile Karayolları bitti. İstasyonun şu anda
inşaatına başlandı. Bir yandan da BOTAŞ, Yatağan’dan buraya hatla ilgili kamulaştırma ve tahsis çalışmalarını
tamamladı. Şu ana kadar söylenenlerde herhangi bir aksama söz konusu değil. Ancak yeni gelen bilgiler
çerçevesinde geçen haftalarda Akmercan yetkilileriyle Belediyemizde tekrar toplantı yaptık. Bu toplantıda
Akmercan yetkilileri; 2023 yılı içerisinde Milas’ın içerisinde geri kalan çalışmaları tamamlayamayacakları, bu
noktada da Milas’taki çalışmaların merkez itibariyle en az 4-5 yıl süreceğini, 2023 yılında Müştakbey Caddesi’ne
kadar geleceklerini, geri kalan çalışmaları da peyder pey yapacaklarını ifade ettiler.
Bu noktada BOTAŞ Ağustos ayına kadar ana hattını tamamlamış olacak. Ana hattın istasyona
bağlanmasından itibaren bir iki ay içerisinde çalışmaları tamamladıkları yerlere kısmi olarak doğalgaz
vereceklerini ifade ettiler. O noktada bir açıklık kaldı. Acaba şu anda tamamlamış oldukları Karayolları,
Cumhuriyet, Emek mi kastedildi yoksa Müştakbey Caddesi’ne kadar mı doğalgaz verilecek? Bu konu
önümüzdeki günlerde netleşecek. Ama şunu söylediler; BOTAŞ ana hattı bağladıktan bir iki ay sonra Milas’a
kısmi olarak doğalgaz verecekler. Bu demektir ki yaz sonundan itibaren Milas’a kısmi olarak doğalgaz verilecek.
Geri kalan çalışmalarla ilgili önümüze net bir takvim verilmedi. Biz şöyle düşünmüştük. 2023 sonunda
Akmercan Milas’ın altındaki bütün çalışmalarını tamamlasın biz de Milas’ın üstünü tekrar toparlayalım. Şimdi bu
son duruma ancak Müştakbey Caddesi’ne kadar bir toparlanma söz konusu. Milas’ın geri kalanında inşai
faaliyetlerin devam edeceği önümüzdeki yıllarda da devam edeceği söz konusu gözüküyor. Bu yeni bir bilgidir.
Milas’ın genel toplanması yıllara sari olarak devam edecektir.”
MART AYI MECLİS TOPLANTISI 6 MART’TA YAPILACAK
Bir sonraki meclis toplantısı, 6 Mart 2023 Pazartesi günü saat 14.00’te Belediye Evlendirme ve Düğün