MİLAS
Giriş Tarihi : 11-07-2023 12:59

Aladağların Zirvesine Milas’ın Adını Yazdılar

Milas Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü (MİDOSK), Niğde Aladağlar’da 3723 metre yüksekliğindeki Emler zirvesine tırmandı.

MİDOSK 7-9 Temmuz tarihleri arasında Niğde’de yer alan Aladağların büyük zirvelerinden birisi olan 3723 metre yüksekliğindeki Emler zirvesine tırmanış gerçekleştirdi.

Cuma günü saat 20:00 de kulüp binasından Niğde’ ye hareket eden MİDOSK üyeleri 14 saatlik bir yolculuktan sonra saat 10:00’da Niğde’nin Çamardı ilçesinin Demirkazık köyüne Türkiye Dağcılık Federasyonu tesislerine vardı. Soğuk rüzgar, sis ve yağmur gibi olumsuz hava koşulları nedeniyle mola vermek zorunda da kalan dağcılar saat 06:40 da zirveye ulaştı.

Yaklaşık yarım saat zirvede kalan ekip üyeleri zirveye Milas’ın adını yazarak Milas’a döndü. MİDOSK Başkanı Baki Çetinkaya; “Her zaman olduğu gibi Milas’ımızın adını zirvelere yazmaya devam edeceğiz” dedi.

Aladağlar Emler zirvesi tırmanışına Baki Çetinkaya, Hasan Çakıroğlu, Ahmet Çakır, Oğuz Şen, Nihat Erdoğan, Yıldıray Çoğlu, Melih Avaroğlu, Duran Çam, Muammer Açık olmak üzere kulüp üyesi 9 sporcu katıldı.

Milas Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü Başkanı Baki Çetinkaya , ‘’Hafta sonu Niğde Aladağlardaydık. Kulübümüzün yüksek irtifa tırmanış faaliyetleri kapsamında 9 lisanslı sporcularımızın katılımı ile 7-9 Temmuz 2023 tarihlerinde Aladağların büyük zirvesinden biri olan Emler zirvesine (3.723 mt.) tırmanış gerçekleştirdik.

Faaliyetimiz Cuma günü saat 20:00 de kulüp binasından kiraladığımız araçla Niğde’ ye hareket başladı. Yaklaşık 14 saatlik bir yolculuktan sonra Niğde’nin Çamardı ilçesinin Demirkazık köyüne Türkiye Dağcılık Federasyonu tesislerine saat 10:00 da vardık. TDF tesislerinde bizleri bekleyen traktörle yürüyüşümüzün başlangıç noktası olan 2.135 mt. olan Karayalak kampına hareket ettik.

Karayalak Kampında yol yorgunluğumuzu attıktan sonra 3.340 mt. de bulunan 2. ana kampa doğru sırt çantalarımızla birlikte havanın her an yağma ihtimali endişesiyle tırmanışa geçtik. Nitekim tırmanışın birinci saatinde önce sis sonra soğuk rüzgarla birlikte kapı mevkinde (2.564 mt.) yağmura yakalandık. Yağmur ve sisten dolayı kampımızı 3.200 mt. bulunan mola kayasında vermek zorunda kaldık.

2. Ana kampa üç saatlik bir tırmanıştan vardık ve vakit kaybetmeden çadırlarımızı kurduk. Çadırların kurulmasıyla doluyla karışık yağmur şiddetini artırdı. Hava muhalefeti nedeniyle yer yer yağmur yer yer dolu olmak üzere sabah 03:30 a kadar yağış devam etti. Zirve yapamama endişesiyle yağmurun kesilmesini çadırlarımızda bekledik.

Yağmurun kesilmesinden sonra 04:30 da zirve tırmanışı için hazırlanmaya başladık ve saat 05:00 da yağmurun tekrar yağma endişesiyle tırmanışa başladık. Zirveye yaklaştıkça buzulları yalayıp sert esen rüzgar iliklerimize kadar işlerken, biz bir an önce hava bozmadan zirveye varma çabası içindeydik.

Dağ eteklerinden gelen sis zirveye doğru hareket ederken, biz havanın açılması için dua ediyorduk. Zira sis içinde bir zirvede görmek istediğimiz manzaradan bunca emeğimize rağmen mahrum kalmak istemiyorduk. Nitekim zirveye yaklaşırken rüzgarla beraber soğuk rüzgarla birlikte sise maruz kaldık ve saat 06:40 da zirveye ulaştık.

3.000 mt. üstünde hava anlık değişir. Değişim saatlerle değil, dakikalarla olur. Zirve bayrağını gördüğümüz an hava kısmen açıldı. Bu durum bizi çok sevindirdi. Zira çevredeki zirve manzaralarını hiç görmemekten iyidir diye düşündük. Fakat ne yazık ki sis bizi yalnız bırakmadı.

Yaklaşık yarım saat zirvede kaldık ve zirveye Milas’ın adını yazarak 2. ana kampa doğru inişe geçtik. Sis ve soğuk havanın eşliğinde kampa indik ve çadırlarımızı toplayıp Karayalak kampımıza oradan da Milas’ a dönüşe geçtik.

Kazasız belasız bir zirvemizi daha tamamlamanın gururuyla Ağustos ayında Ağrı dağına yapacağımız zirve için hazırlıklara başladık. Her zaman olduğu gibi bu faaliyetimizde de Milas’ ımızın adını zirvelere yazmaya devam edeceğiz.

Bu süreçte zirve faaliyeti boyunca uyumlu ve başarılı bir performans gösteren sporcularımıza, her zaman yanımızda olan kulübümüze desteklerini esirgemeyen Milas Belediyesi başkanımız sayın Muhammet Tokat’a ve Spor Müdürümüz sayın Murat Atilla Yüksel’e beye Milas Dağcılık olarak teşekkür ediyorum’’ dedi.