GÜNCEL
Giriş Tarihi : 12-01-2024 14:09

DENİZCİ AİLENİN ÇOCUĞU OKULA BOTLA GİDİYOR

Uzaklar II teknesi ile Antarktika’ya giden aile, çocuğunun okulunun karşısına demirledi.
Osman Atasoy ve Sibel Karasu Atasoy çiftinin Antarktika'ya giden ilk Türk denizciler olma başarısını yakalamışlardı. Atasoy çifti çocukları Can ile birlikte Fethiye Limanı’na demirledikleri Uzaklar II teknesinde yaşamlarını sürdürüyor. 6 yaşındaki çocukları Can, teknenin tam karşısındaki Yunus Nadi İlkokulu Anasınıfına tekneden botla gidip geliyor.
Seyahatleri sırasında Muğla'nın Fethiye ilçesindeki bir arkadaşlarını ziyaret eden Atasoy ailesi, teknelerini tesadüfen denize sıfır konumdaki Yunus Nadi İlkokulu’nun önüne demirledi. Denizci çift, Brezilya'da dünyaya gelen ve Tiksano Can adını verdikleri 6 yaşındaki oğullarını yerini beğendikleri bu okula kaydettirdi. Teknelerini kıyıdan yaklaşık 150 metre açığa demirleyen Atasoylar, küçük oğullarını her sabah lastik botla okula bırakıyor. Okul çıkışında da aynı şekilde tekneye dönen Can, zaman zaman botun küreklerini de kendisi çekiyor.
Uzaklar II Antarktika kitabının ikinci cildini de bugünden itibaren yayınlayan Osman Atasoy, gazetemiz muhabirine yaptığı açıklamada, “Okula botla gidip geliyoruz. Yağmurlu ve fırtınalı havada biraz zorlanıyoruz. Bazen yedek kıyafetlerle çıkıyoruz. Karaya yakın olduğumuz için aşırı rüzgarlı havalar haricinde kürek çekmek çok zor olmuyor. Okula herkes karadan ulaşırken biz denizden gidiyoruz. Keyifli bir yolculuk. Can'ın arkadaşları da ilginç buluyor. Bazı arkadaşları ziyaretimize de geldi. Zaman zaman Can, okulun bahçesinden bize el sallayıp; teknede gördüğü herhangi bir sıkıntıyı bildiriyor. Hatta Can, bana teknenin içerisindeki atölyede her konuda yardımcı oluyor” dedi.
CAN DA DENİZİ ÇOK SEVİYOR
Sibel Karasu Atasoy açıklamasında, “Can okula bot ile gidip geliyor. Denizi çok seviyor. Çoğu zaman kendisi kürek çekiyor. Bence denizde özgürlük, huzur var. Deniz, yaradılıştan beri çok değişmemiş özünü koruyan bir ortam. Karada insanların toplu yaşadığı yerlerde doğanın izlerini bulmak çok zor… Bunun için denizi çok seviyorum. Elektrik ve suyu teknede dikkatli kullanıyoruz” dedi.
Bot ile okula gidip gelen Can Atasoy, “İleride de denizle iç içe olmak istiyorum. En büyük hayalim tekneler imal edip, dünyayı dolaşmak. Bunun yanında marinalar da kurmayı hedefliyorum. Okulumu çok seviyorum. Tekne bizim evimiz. Burada yaşamaktan çok mutluyum. Her gün okula botla gidiyorum. Arkadaşlarımız da teknede ağırlamak istiyorum” dedi.