MAVİ BAYRAK ALAN İŞLETMELERE ÖDÜLLERİ VERİLDİ

Mavi Bayrak Alan İşletmelere Ödülleri Verildi

15 Haziran 2019 Cumartesi 16:04 < TURİZM
2019 yılında mavi bayrak kazanan plaj, marinalar Muğla'nın Fethiye İlçesinde Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un katıldığı törenle ödüllerini aldı.

Türkiye Çevre Eğitim Vakfı’nın (TÜRÇEV) düzenlediği Mavi Bayrak ödül töreni Fethiye Ece Marina’da gerçekleştirildi.

Mavi Bayrak ödül törenine Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Muğla Valisi Esengül Civelek, Muğla Milletvekili Yelda Erol Gökcan, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün,Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca, 18. 19. ve 22. dönem CHP Gaziantep milletvekili ve eski turizm bakanlarından Abulkadir Ateş, Mavi bayrağı taşıyacak olan tesis yöneticileri, Belediye başkanları ve davetliler katıldı.

Ece Marina'da düzenlenen 2019 Ulusal Mavi Bayrak Ödül Töreni'nde konuşan Bakan Ersoy, amaçlarının sadece turist sayısını arttırmak değil, turizmde elde ettikleri verileri de arttırmak olduğunu,  bu anlamda önemli çalışmalar yaptıklarını ifade etti. Bakan Ersoy "Turizm verilerini arttırmak istiyorsanız, konaklama dışı harcaması yüksek, nitelikli turiste de konsantre olmamız gerekiyor. Dünyada turizme genel anlamda baktığımız zaman turizm, çok büyük ölçekli algı ve tanıtım konsepti içeriyor. Turizmdeki algınızı yükseltmek için de turizmde sizi ön plana çıkaracak olan değerlerinizin farkındalığını arttırmanız gerekiyor. Bu yarattığınız farkındalık ile değerlerinde tescillenmesi gerekiyor." diye konuştu.

Bakan Ersoy, "Bu tescilleme aşamasında da TÜRÇEV 26 yıldır çok önemli bir görev üstlenmiş durumunda. Biliyorsunuz sadece tescillemeniz de yetmiyor. Önemli olan bu bölgedeki halkın, işletmecilerin eğitimlerinin de sürekli olarak yapılıp, tescillenmiş belgelerinin de korunması ve sürdürülebilir olması gerekiyor. Bu açıdan da TÜRÇEV’e çok büyük bir görev düşüyor. Biz dünyada mavi bayrak sayısı olarak üçüncü sıradayız. 463 tane mavi bayrağa sahip plajlarımız ve marinalarımız var. Mavi bayrakta Antalya birinci, Muğla ise ikinci sırada bulunuyor. Bizim hedefimiz Türkiye olarak birinciliği almak. O yüzden çok çalışmamız lazım. Bu önemli hedefe gelmek için de başta turizm yatırımcılarına, otelcilere ve belediyelere çok büyük görevler düşüyor. Onların gayret etmesi gerekiyor ki biz Türkiye olarak bu hedefimizi gerçekleştirelim. Çok zor bir hedef değil. Mavi bayrak sayısında çok hızlı bir şekilde yükseliyoruz. Dedi.
Muğla Valisi Esengül Civelek'de Muğla’nın Türkiye’de mavi bayraklı 7 marinayla ilk sırada bulunduğunu, mevcut mavi bayraklı plaj, marina, deniz ile kıyıların korunması ve yaşanabilir bir çevre için ilgili kurumlar sivil toplum kuruluşları, TÜRÇEV ile işbirliği içerisinde çalışıyoruz. Çevresel değerlerin korunması, gelecek nesillere aktarılması için mücadele ediyoruz.” diye konuştu.

AK Parti Muğla Milletvekili Yelda Erol Gökcan ise Muğla'nın bin 474 kilometre uzunluğunda dantel gibi örülmüş bir kıyı şeridine sahip olduğunu söyledi.

Kıyıları koruyarak kullanmanın önemine dikkati çeken Gökcan, Muğla'nın kültürel, turizm ve ekonomik anlamada hak ettiği yere gelmesi için gece gündüz çalıştıklarını kaydetti.

Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Tevfik Epikmen de mavi bayrağın 55 ülkede uygulanan dünyanın en büyük ve önemli eko etiketi olduğunu dile getirdi.

Dünyadaki 55 ülkede programın uluslararası çevre eğitim vakfı tarafından yürütüldüğünü belirten Epikmen, şöyle konuştu:

"Türkiye ayağını da biz temsil ediyoruz. Mavi bayrakla ilgili biz denetimler yapıyoruz. Uluslararası denetimlerden de geçiyoruz. Dünyanın en çok mavi bayrak alan üçüncü ülkesi olduğumuz için bu denetimler çok daha sık yapılıyor. En çok sevindiğimiz nokta mavi bayrak sayımız değil mavi bayrak denetiminde aldığımız puanlar. Bugüne kadar yapılan uluslararası denetimlerde Türkiye en başarılı ülkelerin başında gelmiştir. Bizi esas gururlandıran budur. Çünkü mavi bayrağımıza sahip çıkıyoruz. Mavi bayrağı sadece vakıf çalışanlarıyla değil tüm tesis ve belediyelerimizle çevreye olan sayı, mavi bayrağa olan güvenle büyük bir aile gibi çalışıyoruz.

Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün ise Uluslararası boyutta kataloglara bakıldığında Türkiye’de güvenli plajlar ve teknelerin görüldüğüne işaret eden Gürün, “Bu pazarlama açısından da çok önemli. Şu anda Türkiye’de ikinci sıradayız. Önümüzdeki yıllarda en fazla mavi bayrağa sahip olmayı hak edecek bir iliz." dedi.

Başkan Karaca, Bakan Ersoy’dan amfitiyatro sözünü aldı

Ödül töreninde birçok protokol üyesi konuşmalarını gerçekleştirirken Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’dan restorasyonu duran ve atıl durumda bekleyen Fethiye amfitiyatro ile ilgili bu bölgenin faaliyete geçmesini talep etti. Fethiye’de 8 plajın ve 2 marinanın Mavi Bayrak kazandığının altını çizen Başkan Karaca, “Fakat bu yeterli değil. Türkiye’nin en güzel şehirlerinden biri olan Fethiye’mizde, Mavi Bayrağın bu kadar az sayıda kalması gerçekten bizleri üzüyor. Ben de yeni seçilen bir belediye başkanı olarak konunun uzmanı ve yurtdışı gezilerinde şahit olduğum değerli Bakanım ve bu konuda bizlere verecekleri desteklerle birlikte buradaki mavi bayrak sayısını önümüzdeki yıllarda hep beraber arttığına şahit olacağız. Fethiye sadece deniz, kum ve güneşten ibaret değildir. Bu bölgede tarihi birçok alan da var. 200 metre ilerimizdeki Amfi-Tiyatromuz atıl durumda. Biz Sayın Bakanımızdan sizlerin huzurunda Antik Tiyatromuzun restorasyonu konusunda söz almak istiyoruz” dedi.

Birey Öğrencileri Farkıdalık Yarattılar

Konuşmaların ve ödül töreninin ardından Özel Fethiye Birey Okulları öğrencileri,  Türkçe ve İngilizce olarak "Deniz Canlılarının Dilinden Onların Yaşadıkları Sorunları" anlatarak farkındalık yarattılar. Birey öğrencilerinin bu sunumunun ardından Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Nuri Ersoy ve diğer protoklol üyeleri öğrencileri ayakta alkışlayarak tebrik ettiler.